Aangekomen in Yangon

8 januari 2014 - Yangon, Myanmar

Daar zijn we dan, aangekomen in Yangon, wel nog een beetje jetlagged, vandaar dat ik nu hier midden in de nacht klaarwakker dit stukje tekst aan het schrijven ben, maar dat komt ook wel weer goed.

We hebben in elk geval een zeer voorspoedige reis gehad en we waren zelfs al eerder in Yangon dan in eerste instantie gepland. Het bleek helemaal niet druk bij de douane in Bangkok (in tegenstelling tot vorige keer), dus we konden onze vlucht met Thai Airways maar Yangon omboeken naar een vlucht eerder. Prima maatschappij ook waarbij we in het vliegtuig nog verwelkomt werden door heerlijk zijige instrumentale kerstmuziek om in de stemming te komen J.

Zodoende al ’s middags aangekomen in plaats van ’s avonds en van de gelegenheid gebruik gemaakt om alvast de vliegtickets op te halen voor de binnenlandse vluchten. Vliegtickets voor binnenlandse vluchten in Myanmar kun je namelijk niet online boeken, alleen reserveren. Dit houdt in dat je de papieren tickets fysiek op moet gaan halen  en met cash dollars af moet rekenen bij het hoofdkantoor van in dit geval Air Mandalay. Dus met de taxi eerst naar dat kantoor, wat in een koloniale villa bleek te zitten aan de rand van de stad. Hier werden onze tickets ijverig nog met de hand geschreven, geen streepjescodes hier J, maar dat is in elk geval geregeld.

05 Ons hotelDaarna onderweg naar ons hotel nog even het spitsuur ervaren hier: ook hier zijn inmiddels genoeg auto’s blijkt. Men rijdt hier trouwens rechts, maar het stuur zit ook rechts, de wegen zijn zoveel baans als dat er auto’s op passen en wie het hards toetert mag als eerst. De hotelkamer is ook prima, er staat een bed in er is airco, ze hebben wifi en de douche heeft een knop waar “hot water” op staat, maar ik heb het nog niet gemerkt ;-).

’s Avonds nog even een rondje door het oude centrum gedaan en heerlijk gegeten in restaurant “Junior Duck”  aan het water.

03 Restaurant "Junior Duck"

Eerste impressie in het donker:

-       Veel versleten koloniale gebouwen

-       Weinig straatverlichting

-       Zebrapaden hebben geen betekenis

-       Gevels versieren met knipperende neonverlichting is populair

-       En de Birmese taal is niet te doen: dank je wel is al een onuitspreekbare volzin, maar gelukkig lukt Engels ook best goed.

02 Neon Kerk

01 Pagode bezoeken: 1 dollar

04 Het leven op straat in Yangon

We zijn heel benieuwd hoe het er morgen allemaal bij daglicht uit ziet! Morgen gaan we met de circle train een rondje rond de stad doen en we gaan eens kijken bij de grootste gouden pagode van Myanmar in Yangon: Shwedagon Paya

Morgen probeer ik ook wat foto's te plaatsen.. internet is traaaaaag.. (is gelukt nu)

Tot morgen!

Pim & Eef

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Daphne:
    8 januari 2014
    Fijn dat jullie er zijn! Jullie verhaal brengt me al een glimlach op mijn gezicht hier op de vroege morgen! Erg benieuwd naar jullie verdere avonturen...geniet! X
  2. Rinus Ribbens:
    8 januari 2014
    Have fun, jullie beiden!
  3. Carin:
    15 februari 2014
    Hoi Eef en Pim,

Waar kan je vliegtickets reserveren en wat zijn de kosten van een binnenlandse vlucht?

groetjes carin